Ako začať čo najlepšie semester na vysokej škole

By LeleKol - 9/23/2018


Ahojte. Tak sa k vám opäť hlásim, dúfam, že si užívate oddychovú nedeľu. Poďme sa spoločne pozrieť na to, ako by sa mohol pre vysokoškolákov začať čo najlepšie semester.
Z môjho pohľadu je určite dôležité vedieť, aké predmety ste si vybrali(pre prípad keby ste zabudli) a hlavne nepanikáriť :-) 

1. Choďte včas do knižnice 
Naozaj, z vlastnej skúsenosti z prvého ročníka sa mi osvedčilo pohnúť zadkom a ísť o 2-3 týždne skôr, než začne škola do knižnice. Nie je nič lepšie, než mať materiály po kope skôr než sa nahromadia žiaci z toho istého ročníka a knihy budú raz dva fuč. Pretože nielenže sú vysokoškolské materiály obmedzené ale môžu sa na jeden jediný predmet vyšplhať aj za 30-40€ a to sa rozhodne neoplatí. 

2. Pozrite si sylaby daných predmetov
Ale načo budem hľadať sylaby? A to kde nájdem? To také existuje? :D Áno existuje, nájdete to v dokumentoch jednotlivých katedier a naozaj vám to pomôže mať prehľad toho, čo sa budete najbližší semester učiť a porovnať to v materiáloch, aby sa nestalo, že to nebudete vedieť nájsť. 

3. Plánujte
V tomto bode je to vysoko individuálne, pretože každý sme iný, no ja mám rada, keď viem kedy ma čakajú zápočty, skúškové a iné dôležité udalosti. Nemusíte vôbec mínať peniaze na diáre, mne osobne sa to neosvedčilo, pre mňa je jednoduchšie si to napísať do kalendára v mobile, nastaviť pripomienku a ušetrím aj nejaké tie eurá. 

4. Priebežné samoštúdium
Nuž, čo si povieme, vysoká škola je prevažne samoštúdium a nikto za vás nedokončí učenie. Ja viem, komu by sa chcelo sa vždy učiť na každý seminár, ale nie je o nič lepšie keď prídu skúškové a vy si ušetrite kopu času učením, už len tým, že sa priebežne učíte. Ak by som sa neučila aspoň 80% priebežne, tak by ma prenasledovalo svedomie, stres a nebola by som so sebou spokojná. 

5. Robte veci, ktoré máte rádi
A týmto posledným bodom chcem odkázať všetkým vysokoškolákom a aj tým, ktorí možno premýšľajú nad vysokou školou - vysoká škola by nemala byť trestom, ale mala by poslúžiť k budúcemu povolaniu a preto pristupuj zodpovedne a zároveň nezabudni ani na mimoškolské aktivity, spoznávaj ľudí a hlavne, nie je to iba o známkach a vonkoncom len o knihách :-) 


Všetko dobré želám do nového semestra a pevné nervy :-) 

S láskou 

Lenka 






  • Share:

You Might Also Like

0 komentárov